Orosz A2-B1 középhaladó 1. szint 1x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Székely András - Székely Nyina: Sag za sagom 1 + munkafüzet, Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt., Budapest, 2010, ISBN: 978-963-19-6786-9
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes megérteni olyan mondatokat és kifejezéseket, amelyek a legfontosabb területekre vonatkoznak, feltéve, ha ez a beszéd tiszta, lassú és jól artikulált.
Képes megérteni olyan rövid, egyszerű szövegeket, amelyek a leggyakoribb szavakból állnak.
Egyszerű fordulatok és mondatok sorozatával képes kommunikálni olyan rutinjellegű feladatokban, amelyek közvetlen információcserét igényelnek. Képes nagyon rövid társasági megnyilvánulásokra.
A közvetlen szükségletekhez kapcsolódó témákban rövid, egyszerű feljegyzéseket tud készíteni. Egy sor egyszerű fordulatot és mondatot tud írni, amelyeket egyszerű kötőszavakkal, pl. „és”, „vagy”, „mert” kapcsol össze.
A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
Школа, университет, учёба, предметы, отметки,
Школьные помещения
Виды спорта, спортсмены
Спортивные сооружения, типы соревнований
Иностранные языки
Режим дня
Времена дня
Дни недели
Как часто?
Глаголы: быть-стать (кем?)
Глагол: заниматься (чем?)
Некоторые глаголы ряда „e” и „и”
Творительный падеж
Глагол „быть” в прошедшем и будущем времени
Вопросы: „куда и где”? - предлоги "в" и "на"
Частотность
Отрицание: "нет, не было, не будет"
Képességek
Képes megérteni rövid, 1-2 perces, a tanult témakörhöz kapcsolódó párbeszédet vagy monológot. Kihallja a szövegből a számnév-főnév kombinációt, a cselekvés helyét, idejét.
Képes megérteni a tanult tananyaghoz kapcsolódó rövidebb terjedelmű történetet, szituációs párbeszédet, levelet, üdvözlőlapokat.
Képes megérteni bizonyos közintézményekben kihelyezett tájékoztató feliratokat, pl. iskolai, egyetemi, sportrendezvényekről szóló tájékoztatókat.
Képes kérdezni és több szavas mondatokban válaszolni.
Egyszerű módon be tud számolni tanulmányairól, iskolai tevékenységéről, sportolási szokásairól, év- és napszakhoz kapcsolódó tevékenységéről, napirendjéről, idegen nyelvi ismereteiről.
Képes tér- és időbeli meghatározást tenni, elmondani, tevékenységeit hol, mikor, milyen gyakorisággal végzi.
Képes kifejezni kívánságát, akaratát, véleményt nyilvánítani, visszautasítani dolgokat.
Képes önállóan, a már tanult témakörökben több soros levelet, e-mailt írni, abban véleményét kifejteni.
Képes hosszabb terjedelmű bemutatkozó levelet írni magáról, családról, a végzett tevékenységeit megnevezni, azokat térben és időben elhelyezni, utalni intenzitásukra, gyakoriságukra.