Orosz A1-A2 kezdő 2. szint 2x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Székely András - Székely Nyina: Sag za sagom 1 + munkafüzet, Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt., Budapest, 2010, ISBN: 978-963-19-6786-9
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes követni a nagyon lassú egyszerű beszédet.
Képes nagyon rövid egyszerű szöveget mondatonként megérteni, felismeri az ismerős neveket, szavakat és alapvető kifejezéseket.
Képes egyszerű módon kommunikálni, egyszerű kérdéseket feltenni és megválaszolni. Képes olyan egyszerű kijelentéseket tenni, vagy azokra válaszolni, amelyek közvetlen szükségletekre vonatkoznak. Létre tud hozni emberekkel és helyekkel kapcsolatos egyszerű, többnyire különálló mondatokat.
Egyszerű, különálló kifejezéseket és mondatokat tud írni. Tud személyes adatokat kérni vagy megadni írásos formában.
A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
Дом, квартира, мебель
Ласкательная форма русских имён
Описание квартиры, обстановка
Бытовая техника
Время
Городские учреждения, заведения
Времена года
Страны и континенты
Цвета
Вежливые обороты во время питания
Глаголы: лежать, стоять, сидеть, висеть, находиться
Чей, чья, чьё, чьи?
Выражение времени
Определение места
Простые предлоги для выражения места и времени
Предложный падеж
Порядковые числительные
Родительный падеж
„Есть/нет”
Неопределённые числительные
Употребление существительных после числительных
Прилагательные
Вопросы прилагательных
„Какой?”-вопрос и восклицание (интонация)
Képességek
Képes megérteni rövid, pár soros, a tanult témakörhöz kapcsolódó párbeszédet vagy monológot. Kihallja a szövegből a számneveket, a nevek rövidített formáit, hogy mi hol található, a nap mely szakában zajlik a cselekvés.
Képes megérteni a tanult témákhoz kapcsolódó rövidebb terjedelmű történetet, szituációs párbeszédet, levelet.
Képes megérteni bizonyos tájékoztató feliratokat, pl. közintézmények nevét, nyitvatartási rendjét.
Képes kérdezni és több szavas mondatokban válaszolni.
Egyszerű módon be tudja mutatni lakását, szobáját, annak berendezését.
Ki tudja fejezni és meg tudja kérdezni a pontos időt egész órában.
Képes térbeli meghatározást tenni, lakóhelyén közintézményeket megnevezni, elhelyezni.
Képes udvariassági fordulatokat használni pl. étkezés közben.
Ki tudja fejezni érzelmeit, örömét, rácsodálkozását, csalódottságát.
Képes részt venni rövid párbeszédben, beszélgetést kezdeményezni, visszakérdezni vagy arra reagálni.
Képes bemutatkozni és kérdéseket feltenni személyes adatokkal kapcsolatban.
Képes önállóan lakóhelyéről, lakásáról több soros levelet, e-mailt írni.
Képes személyes információkat tartalmazó adatlapot kitölteni.