Német A2 kezdő 2x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Wilfried Krenn, Herbert Puchta: Motive A2 Kursbuch, München, Hueber, 2015, ISBN: 9783190018819,
Wilfried Krenn, Herbert Puchta: Motive A2 Arbeitsbuch, München, Hueber, 2015, ISBN: 9783190318810
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes megérteni olyan mondatokat és kifejezéseket, amelyek a legfontosabb területekre vonatkoznak, feltéve, ha ez a beszéd tiszta, lassú és jól artikulált.
Képes megérteni olyan rövid, egyszerű szövegeket, amelyek a leggyakoribb szavakból állnak.
Egyszerű fordulatok és mondatok sorozatával képes kommunikálni olyan rutinjellegű feladatokban, amelyek közvetlen információcserét igényelnek. Képes nagyon rövid társasági megnyilvánulásokra.
A közvetlen szükségletekhez kapcsolódó témákban rövid, egyszerű feljegyzéseket tud készíteni. Egy sor egyszerű fordulatot és mondatot tud írni, amelyeket egyszerű kötőszavakkal, pl. „és”, „vagy”, „mert” kapcsol össze.
A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
Kommunikation, Einladungen
Kleidung, Mode
Haustiere und Natur
Wetter und Klima
Hausarbeiten
Schule und Ausbildung
Familie und Freundschaften
Reise und Unterkunft
Fremdsprachen lernen
Sport und Gesundheit
Nebensatz
Perfekt von trennbaren Verben
Indirekte Fragesätze
Konnjuktionen: dass, ob
Komparativ und Superlativ
Verben mit Dativ und Akkusativ
Präteritum von Modalverben
Präteritum
Konjunktiv II
Nebensatz
lokale Adverbien
Reflexive Verben
Verben mit Präposition
Adjektivdeklination
Verben mit Präpositionen
Indefinitpronomen
Wortbildung
Képességek
Képes megérteni köznapi helyzetekben az érintett témákkal kapcsolatos fordulatokat és kifejezéseket, amennyiben a beszéd világos és lassú. Képes számára ismerős témákban főbb információk kiszűrésére akár médiahasználat során is. Anyanyelvi nyelvhasználók közötti beszélgetésből - szükség esetén audiovizuális ingerek segítségével - megérti a témát. Hozzá intézett kommunikáció során a tananyagban szereplő témákhoz kapcsolódó szituációkban megérti az egyszerű kérdéseket, amennyiben számára ismerős elemeket tartalmaznak.
Képes megérteni az érintett témákban, köznapi helyzetekben olyan rövid, egyszerű, konkrét szövegeket (pl. feljegyzések, blogbejegyzés, fórumbejegyzés, meghívó, levél, reklám, prospektus, írott dalszöveg), amelyek egyszerű nyelvezetet tartalmaznak. A szöveget abban az esetben is képes megérteni, ha az számára nem ismert kifejezéseket tartalmaz, ekkor használja a kompenzációs stratégiákat. Képes megtalálni bizonyos információkat rövid mindennapi témájú írásos anyagokban (e-mailben, reklámanyagban, blogbejegyzésben, weboldalon, újságcikkben), elboldogul vizualizált információforrásokkal is (infografika).
Képes megnyilvánulni és kommunikálni a tárgyalt témákban, és eleget megért ahhoz, hogy túl nagy erőfeszítés nélkül boldoguljon egyszerű, begyakorolt beszélgetésekben, pl. rövid telefonos egyeztetés; útbaigazítás kérése és adása; személyek vagy tárgyak leírása; napirend vagy mindennapi tevékenység elmesélése; kívánság kifejezése; szállodai, éttermi, közlekedési és vásárlási szituációk.
Képes beszélni jelen és múlt idejű eseményekről, tapasztalatokról, tervekről, vágyakról.
Képes begyakorolt, állandósult kifejezések használatával megírni a közvetlen szükségleteihez kapcsolódó rövid szöveget, üzeneteket, meghívót, vagy meghívóra rövid választ. Képes 60-100 szó terjedelemben létrehozni egyszerű szöveget összetett mondatok használatával: reklamáció, internetes hozzászólás ismert témákhoz, válaszlevél vagy rövid érvelő levél, rövid történet megadott minta alapján, személy- vagy képleírás.