Angol gyógyszerészeti szaknyelv B1-B2 2. szint 1x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Miriam Díaz-Gilbert: English for Pharmacy Writing and Oral Communication, 1st edition, Philadelphia, Lippincott, Williams and Wilikins, 2009, ISBN-10: 0-7817-7432-2
Az oktató által összeállított tananyag
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes megérteni a nyelvileg, ill. szerkezetileg bonyolult beszédet mind konkrét, mind absztrakt témákban, ha a beszélő standard kiejtést használ. Képes megérteni a világosan előadott tényszerű információkat, képes megérteni az ismerős kiejtéssel megfogalmazott üzenet lényegét és egyes részleteit is.
Igen önállóan képes olvasni, képes alkalmazkodni a különféle célú szövegek stílusához. Széles körű aktív olvasásra szánt szókinccsel rendelkezik.
Folyamatosan és spontán módon kommunikál anyanyelvűekkel anélkül, hogy megerőltető lenne a hallgató számára. Képes világosan indokolni nézeteit megfelelő magyarázatok és érvelés segítségével. Képes információcserére olyan rutinszerű és kevésbé rutinszerű helyzetekben, amelyek szakmai ismereteivel kapcsolatosak. Gondolatait elvontabb témákban is ki tudja fejezni. Világos, részletes leírást és bemutatást tud adni a szakmai érdeklődési köréhez kapcsolódó témák széles skálájában, gondolatait kiegészítő adatokkal és megfelelő példákkal fejti ki és támasztja alá.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
The abdomen and gastrointestinal system
The musculoskelatal system
Neurology and mental health
The urinary sytem
Hepatic system
Reproductory system
Pharmacy documentation
Képességek
Megérti a standard dialektusban elhangzó, a szókincs témakörökhöz kapcsolódó 4-5 perces gyógyszerész-páciens dialógusokat.
Követni tudja a standard dialektusban elhangzó, a szókincs témakörökhöz kapcsolódó, nem túl speciális, 4-5 perces prezentációkat.
Képes megérteni a szókincs témakörökhöz kapcsolódó, nem túl speciális szakcikkeket, használati utasításokat, gyógyszerleírásokat.
Képes saját szakterületéhez kapcsolódó 5-10 perces prezentációt tartani.
Képes a szókincs témakörökhöz kapcsolódó gyógyszerész-páciens dialógusokban aktívan részt venni (pl. panaszokra rákérdezni, tanácsot és felhasználási javaslatokat adni).