Angol B2 nyelvvizsga írásbeli előkészítő 1x2 tantárgyleírás

Alapadatok

A tantárgy neve: 
Angol B2 nyelvvizsga írásbeli előkészítő 1x2
A tantárgy kreditértéke: 
0, 2 vagy 4, attól függően, hogy a hallgató milyen kurzuskóddal veszi fel. A konkrét kreditérték a Neptun rendszerben jelenik meg.
A tantárgy besorolása: 
Választható
A tanóra típusa: 
Gyakorlat
A tantárgy óraszáma az adott félévben (1 tanóra 45 perc): 
28 (heti 1x2 óra)
Célnyelv: 
Angol
Közvetítő nyelv: 
Magyar
A Neptun bejegyzés típusa: 
Aláírás vagy gyakorlati jegy, attól függően, hogy a hallgató milyen kurzuskóddal veszi fel.
A számonkérés módja: 
Dolgozatok /
Írásbeli feladatok
A tantárgy tantervi helye: 
Nem képzési programhoz kötött, szabadon választható tantárgy.
Előtanulmányi feltételek: 
B1+ szint
Tananyag: 

Az oktató által összeállított tananyag
Dr. Apjokné Mécs Erzsébet, Borbás Tibor, Réhon Judit, Simon Péter, Tasné Dr. Szalacsek Margit, Várhelyi Flórián: English B2-C1 Exam Preparation, http://www.lingo.u-szeged.hu/e-learning
Nyelvvizsga tesztek, elsősorban az intézetben letehető típusokból

Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul

B2 kompetenciák (általános nyelv): 
Olvasott szöveg értése:

Igen önállóan képes olvasni, képes alkalmazkodni a különféle célú szövegek stílusához. Széles körű aktív olvasásra szánt szókinccsel rendelkezik.

Íráskészség:

Hatékonyan fejt ki nézeteket, illetve reagál másokéra. Ki tud fejezni információt és gondolatokat mind konkrét, mind elvont témákban. Világos, részletes szövegeket tud írni érdeklődési körével kapcsolatos számos témakörben úgy, hogy adatokat és érveléseket összegez és értékel.

Nyelvtani ismeretek:

A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.

Egyéb nyelvi kompetenciák: 

Ismeri a B2 szintű angol nyelvvizsgák írásbeli részének feladattípusait (íráskészség, olvasott szöveg értése, mondatátalakítás, szóalkotás), azok megoldási stratégiáit.

A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények

Tudás

Szókincs: 

Cohesive devices (linking words and phrases to express result, reason, contrast and addition)
Phrasal verbs
Adjective and preposition combinations
Useful phrases for letter and essay writing (opening and closing formulas, introduction and closure, bringing up and adding ideas, summing up)

Nyelvtan: 

Word formation
Clauses of time, contrast, purpose and reason
Relative clauses

Képességek

Olvasott szöveg értése: 

Képes hosszú és összetett szövegekben gyorsan megtalálni a lényeges részleteket, belőlük kiszűrni a tényszerű információkat. Megtalálja az összetartozó részeket, képes kiegészíteni hiányos szöveget.
Meg tud érteni napjaink problémáival foglalkozó 200-300 szavas cikkeket és beszámolókat, amelyekben az író bizonyos álláspontot vagy nézőpontot képvisel.

Íráskészség: 

Képes megírni olyan 150-200 szó terjedelmű esszét vagy beszámolót, amelyben érvelését rendszerezetten kifejti, valamint megfelelően hangsúlyozza a lényeges pontokat és alátámasztó gondolatokat.
Képes 150-200 szavas baráti levelet írni, melyben ki tudja fejezni a különböző érzelmi fokozatokat, kiemeli az események és élmények személyes jelentőségét, és megjegyzéseket tesz a levelezőpartner híreivel és nézeteivel kapcsolatban.
Képes 150-200 szavas hivatalos levelet írni, melyben segítséget vagy információt kér, vagy panaszt tesz.

Attitűd

B2 attitűdök: 
Körülírással és átfogalmazással kompenzálni tudja szókincsbeli és szerkezetbeli hiányosságait. Mondanivalóját és az annak kifejezésére választott eszközöket a helyzethez és a társalgási partnerhez tudja igazítani, és meg tudja választani a körülményeknek megfelelő formalitási szintet. Alkalmazkodni tud a társalgás menetében rendszerint előforduló stílus-, és hangsúlyváltásokhoz. Mondanivalójának megfogalmazását variálni tudja.
Szintfüggetlen attitűdök: 
Ismeri a célnyelvi kultúra normáit és szabályait, és ezeket a kommunikációban képes betartani.
Képes másokkal együttműködve egy adott feladat elvégzésére, probléma megoldására.
Keresi az együttműködés lehetőségét.
Törekszik nyelvi tudásának és általános ismeretanyagának folyamatos fejlesztésére.
Elkötelezett a minőségi tanulás és munkavégzés iránt.
Önkritikus saját munkájával szemben.
Nyitott új helyzetekben elvégzendő feladatok megoldására.

Autonómia és felelősség

B2 autonómia és felelősség: 
Rá tud kérdezni az elhangzottakra, hogy ellenőrizze, megértette-e azt, amit a beszélő mondani akart. Meg tudja tervezni mondandóját figyelembe véve a hallgatóságra tett hatását. Megfelelő módon és nyelvezettel tud bekapcsolódni az eszmecserébe. Megfelelő módon tud beszélgetést kezdeményezni, fenntartani és befejezni bár nem mindig elegánsan. Képes megtartani a szót, amíg megfogalmazza mondanivalóját. A botlásokat és hibákat ki tudja javítani, ha észreveszi azokat, vagy ha azok félreértést okoztak. Fel tudja jegyezni jellegzetes hibáit, és ebből a szempontból beszédét tudatosan ellenőrzi. Visszajelzést tud adni, kommentálja az állításokat és közbeszólásokat. Ismerős témában terelni tudja a beszélgetés menetét, megerősíti a megértést, másokat bevon a beszélgetésbe.
Szintfüggetlen autonómia és felelősség: 
Felelősséget vállal a saját maga vagy vezetője által kitűzött feladatok elvégzéséért.
A kurzus nyelvi szintjének megfelelő önállósággal végzi szakmájához kapcsolódó idegen nyelvi kommunikációs feladatait.
Képes párban és munkacsoportban történő hatékony együttműködésre.

Egyéb információk

A tantárgy felelőse: 
Az SZTE Idegennyelvi Kommunikációs Intézet vezetője
A tantárgyleírás érvényességének kezdete: 
2021-2022 1. félév