Angol A2 Pre-intermediate diszlexiások számára 2. szint 1x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Az oktató által összeállított tananyag, valamint
Bodrogi Márta, Dr. Braun Melinda, Hódiné Jónás Erika, Hohl Zsuzsanna, Karácsony Csilla, Kimpián Katalin, Kovács Mónika, dr. Körtvélyesiné Mátrai Edit, Szilárd Ildikó, Szórády Gabriella, Tanács Ágnes Tünde, Varga Olga: Szó-kártyázzunk!
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes megérteni olyan mondatokat és kifejezéseket, amelyek a legfontosabb területekre vonatkoznak, feltéve, ha ez a beszéd tiszta, lassú és jól artikulált.
Képes megérteni olyan rövid, egyszerű szövegeket, amelyek a leggyakoribb szavakból állnak.
Egyszerű fordulatok és mondatok sorozatával képes kommunikálni olyan rutinjellegű feladatokban, amelyek közvetlen információcserét igényelnek. Képes nagyon rövid társasági megnyilvánulásokra.
A közvetlen szükségletekhez kapcsolódó témákban rövid, egyszerű feljegyzéseket tud készíteni. Egy sor egyszerű fordulatot és mondatot tud írni, amelyeket egyszerű kötőszavakkal, pl. „és”, „vagy”, „mert” kapcsol össze.
A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
Clothes
Weather
Shops
Restaurant
Past activities / Biographies
Transport
Holiday
Sports
The future: be going to / will
Adverbs
Comparatives and superlatives
How much? / How many?; Much / Many / A lot of; A little / A few; Some / Any
The past (regular and irregular verbs)
Questions
Modal verbs: have to / need to, must / mustn't / needn't
Képességek
Képes megérteni a szókincs témakörökkel kapcsolatos fordulatokat és kifejezéseket, amennyiben a beszéd világos és lassú.
A szókincs témákról szóló rövid, lassú és világos beszédű hangfelvételekből meg tudja érteni és ki tudja szűrni a lényeges információkat.
Képes megérteni a szókincs témákban olyan rövid, egyszerű, konkrét szövegeket, amelyek gyakran használt mindennapi nyelvezetet tartalmaznak.
Képes megtalálni konkrét információt egyszerűbb írásos anyagokban, például e-mailekben, brosúrákban, és rövid, eseményleíró újságcikkekben.
Képes részt venni egyszerű, begyakorolt beszélgetésekben, kiszámítható, mindennapi helyzetekben; fel tud tenni és meg tud válaszolni kérdéseket az öltözködéssel és időjárással kapcsolatosan; ruha és egyéb használati cikkek vásárlása során információt tud kérni az eladótól; telefonon illetve étteremben ételt tud rendelni az étlapról.
Képes egyszerű nyelven múlt idejű élménybeszámolót tartani nyaralásról, programokról.
Le tudja írni egyszerű felsorolással, milyen idő van, mi jellemző a különböző évszakokra, milyen ruhákat hordunk télen/nyáron, milyen ruha van rajta, milyen közlekedési eszközök vannak a lakóhelyén, mit sportol, milyen népszerű sportokat ismer.
Képes megírni egy egysoros mondatot, egyszerű fordulatokkal, amelyeket egyszerű kötőszavakkal (pl. „és“, „vagy“, „mert“ ,"ezért") kapcsol össze.
Tud rövid életrajzot írni híres emberekről.
Összefüggő mondatokban tud írni környezete mindennapi aspektusairól, pl. időjárásról, ruházkodásról, boltokról, ételekről.
Nagyon rövid, egyszerű leírást tud adni eseményekről és személyes élményekről (pl. utazás, vásárlás, étterem).
Tud nagyon egyszerű 50-60 szavas baráti levelet/e-mailt írni pl. a vásárlási szokásairól, utazási élményeiről, nyári terveiről, sporteseményről.
Tud a közvetlen szükségletekhez kapcsolódó rövid, egyszerű feljegyzéseket és üzeneteket írni (pl. bevásárló lista, közös program egyeztetése).