Angol A2 Pre-intermediate diszlexiások számára 1. szint 1x2 tantárgyleírás
Alapadatok
Az oktató által összeállított tananyag, valamint
Bodrogi Márta, Dr. Braun Melinda, Hódiné Jónás Erika, Hohl Zsuzsanna, Karácsony Csilla, Kimpián Katalin, Kovács Mónika, dr. Körtvélyesiné Mátrai Edit, Szilárd Ildikó, Szórády Gabriella, Tanács Ágnes Tünde, Varga Olga: Szó-kártyázzunk!
Kompetenciák, amelyek kialakításához a tantárgy hozzájárul
Képes megérteni olyan mondatokat és kifejezéseket, amelyek a legfontosabb területekre vonatkoznak, feltéve, ha ez a beszéd tiszta, lassú és jól artikulált.
Képes megérteni olyan rövid, egyszerű szövegeket, amelyek a leggyakoribb szavakból állnak.
Egyszerű fordulatok és mondatok sorozatával képes kommunikálni olyan rutinjellegű feladatokban, amelyek közvetlen információcserét igényelnek. Képes nagyon rövid társasági megnyilvánulásokra.
A közvetlen szükségletekhez kapcsolódó témákban rövid, egyszerű feljegyzéseket tud készíteni. Egy sor egyszerű fordulatot és mondatot tud írni, amelyeket egyszerű kötőszavakkal, pl. „és”, „vagy”, „mert” kapcsol össze.
A tantárgy hozzájárul ahhoz, hogy az olvasott és hallott szövegekben felismerje, írásban és beszédben pedig alkalmazni tudja a célnyelvnek az adott nyelvi szinthez tartozó nyelvtani szerkezeteit.
A tantárggyal kialakítandó konkrét tanulási eredmények
Tudás
My family
Physical description
Daily routine
Place of living
Giving and asking for directions
Food and drinks
Eating habits
Shopping for food
Possessives / Have got
Adjectives
Present Continuous
Present Simple / Adverbs of frequency
There is / There are / Prepositions of place
The Imperative
Countable and uncountable nouns
Can I have ...? / I'd like ... / Would you like ...?
Képességek
Képes megérteni a családdal, külső személyleírással, napirenddel, lakóhellyel, étkezéssel, élelmiszer vásárlással kapcsolatos fordulatokat és kifejezéseket, amennyiben a beszéd világos és lassú.
A szókincs témakörök között szereplő témákról szóló rövid, lassú és világos beszédű hangfelvételekből meg tudja érteni és ki tudja szűrni a lényeges információkat.
Képes megérteni számára ismerős témákban (pl. család, külső személyleírás, napirend, lakóhely, étkezés, élelmiszer vásárlás) olyan rövid, egyszerű, konkrét szövegeket, amelyek gyakran használt mindennapi nyelvezetet tartalmaznak.
Képes megtalálni konkrét információt egyszerűbb írásos anyagokban, például e-mailekben, brosúrákban, és rövid, eseményleíró újságcikkekben, melyeknek témája a család, külső személyleírás, napirend, lakóhely, étkezés, élelmiszer vásárlás.
Képes részt venni egyszerű, begyakorolt beszélgetésekben, kiszámítható, mindennapi helyzetekben, fel tud tenni és meg tud válaszolni kérdéseket a családdal, külső személyleírással, napirenddel, lakóhellyel, étkezéssel, élelmiszer vásárlással kapcsolatban.
Képes egyszerű nyelven személyleírást adni, programjavaslatokat tenni, útbaigazítást kérni és adni, élelmiszerboltban az eladóval kommunikálni.
Le tud írni valamit egyszerű felsorolással, pl. be tudja mutatni a családját, lakóhelyét, étkezési szokásait, kedvenc ételeit.
El tudja magyarázni, hogy miért szeret vagy nem szeret valamit.
Képes megírni egy egysoros mondatot, egyszerű fordulatokkal, amelyeket egyszerű kötőszavakkal (pl. „és“, „vagy“, „mert“) kapcsol össze.
Tud személyes adatokat kérni vagy megadni írásos formában.
Összefüggő mondatokban tud írni környezete mindennapi aspektusairól, pl. emberekről, helyekről.
Nagyon rövid, alapvető leírást tud adni eseményekről és személyes élményekről (pl. születésnap ünneplése).
Tud nagyon egyszerű 50-60 szavas baráti levelet/e-mailt írni a családjáról, napirendjéről, lakóhelyéről, étkezési szokásairól, kedvenc ételeiről.
Tud a közvetlen szükségletekhez kapcsolódó rövid, egyszerű feljegyzéseket és üzeneteket írni (pl. bevásárló lista, közös program egyeztetése).